lastmod

قیمت سمعک به عوامل مختلفی بستگی دارد که از این عوامل می توان به نوع کم شنوایی و شدت آن ، نحوه ی قرار گیری سمعک ( شکل ظاهری ) ، مدار پردازشی و تکنولوژی سمعک ، برند کمپانی سازنده ی سمعک ، گارانتی و خدمات پس از فروش سمعک اشاره داشت . در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم .



قیمت سمعک:

قیمت این وسیله ی کوچک الکترونیکی به نسبت دیگر وسائل الکترونیکی گرانتر است . قیمت سمعک به شدت و نوع کم شنوایی ، شکل ظاهری ، تکنولوژی ها و امکانات جانبی به کار رفته در سمعک ، مدار پردازشی آن ، لوازم جانبی کمک شنوایی ، برند ، گارانتی و خدمات پس از فروش بستگی دارد .
قابل ذکر است اگر هر دو گوش شما مشکل شنوایی دارد و می خواهید از سمعک استفاده کنید ، پیشنهاد می کنیم حتما از سمعک های دو گوشی استفاده کنید ، در غیر این صورت ممکن است شنوایی گوش دیگرتان که سمعک ندارد ، وضعیت بدتری پیدا کند . توجه داشته باشید قیمت سمعک دوگوشی دو برابر سمعک یک گوشی است .


تاثیر شدت و نوع کم شنوایی در قیمت سمعک:

بدیهی است که بهترین سمعکی که برای شما وجود دارد ، همان سمعکی است که ادیولوژیست شما برایتان تجویز می کند . هرچه افت شنوایی بیشتر باشد ، قیمت سمعک نیز بیشتر خواهد شد ، چون به تکنولوژی بیشتری در این سمعک نیاز است تا صدا بلند تر، شفاف تر و با کیفیت تر به گوش کاربر برسد .به این ترتیب برای اشخاصی با شدت افت شنوایی ملایم ، متوسط و شدید ، سه رده از تکنولوژی پایه ، متوسط و فوق العاده به کار می رود . قیمت سمعکی که ادیولوژیست برای شما تجویز می کند ، ممکن است خیلی بیشتر و یا خیلی کمتر از انتظار شما باشد . پیشنهاد می کنیم تا جایی که ممکن است سخت نگیرید و سمعکی که به شما تجویز شده را بخرید . این هزینه هدر نمی رود و کیفیت زندگی شما را به حد زیادی ارتقا می دهد .


 

تاثیر مدار پردازشی در قیمت سمعک:

سمعک ها از مدار های پردازشی مختلفی ساخته می شوند و به همین دلیل قیمت های متفاوتی دارند . انواع مدار های پردازشی سمعک عبارتند از : سمعک آنالوگ (Analog  ) ، سمعک قابل برنامه ریزی (  Programmable) ، سمعک دیجیتال ( Digital ) ، سمعک هوشمند و سمعک وایرلس (Wireless  ) . می توان گفت هرچه مدار پردازشی سمعک پیشرفته تر باشد قیمتش بیشتر است . مدار پردازشی مانند بلندگو و میکروفون از اجزای اصلی سمعک است .


- سمعک آنالوگ ( Analog ) :
این سمعک ها از اولین سمعک های الکترونیکی هستند و قیمت آن ها نسبت به دیگر انواع سمعک ، کمتر است . نحوه ی مکانیسم سمعک آنالوگ به گونه ای است که ابتدا امواج صوتی را دریافت و به امواج الکتریکی تبدیل می کند و این سیگنال های الکتریکی را به آمپلی فایر ارسال می کند . در آنجا سیگنال های الکتریکی پردازش و به امواج صوتی تبدیل می شوند . این سمعک ها تک برنامه ای هستند و می توان ولووم و زیر و بم صدا را در آن تنظیم کرد .
-سمعک قابل برنامه ریزی ( Programmable ) : این سمعک یک پله از سمعک های آنالوگ پیشرفته تر است و بیش از یک برنامه روی آن موجود است . دلیل نام گذاری این سمعک نیز همین بوده که تفاوت آن را با نسل قبل از خود نشان می دهد . قیمت این سمعک از سمعک های آنالوگ بیشتر و از سمعک های دیجیتال کمتر است .
- سمعک دیجیتال ( Digital ) : سمعک دیجیتال سمعک قابل برنامه ریزی پیشرفته شده است . این سمعک قابلیت تنظیم با کامپیوتر را دارد و مدار پردازشی آن تعداد باند و کانال های مختلفی دارد که به مدل سمعک بستگی دارد . هرچه تعداد باند و کانال های سمعک بیشتر باشد ، سمعک گرانتر خواهد بود . قیمت این سمعک از سمعک های هوشمند کمتر و از سمعک های قابل برنامه ریزی بیشتر است .


- سمعک هوشمند :
این سمعک نسل بعدی سمعک دیجیتال است که به صورت خودکار با محیط سارگاز می شود . سمعک هوشمند با استفاده از تکنولوژی ردیاب گفتار که در ساختار آن به کار برده شده ، صدای گوینده را تشخیص می دهد و روی آن تمرکز می کند . به این ترتیب صدای گوینده را بیشتر تقویت می کند و صداهای مزاحم را تقویت نمی کند و حتی حذف می کند . سمعک هوشمند قیمت بالاتری از سمعک دیجیتال و قیمت کمتری از سمعک وایرلس دارد .


- سمعک وایرلس یا بلوتوث دار ( Wireless ) :
سمعک وایرلس را نمی توان جدا از سمعک هوشمند دانست . این سمعک پیشرفته ترین تکنولوژی ها را دارد و می تواند مکانیزم گوش طبیعی را به بهترین شکل شبیه سازی کند . این سمعک مانند سمعک هوشمند ، دارای قابلیت رد یابی گفتار است و به علاوه ی آن می تواند با بلوتوث بین دو سمعک ارتباط برقرار کند و صدا را دقیق تر و با کیفیت تر به گوش کاربر برساند . به سمعک بلوتوث دار یا وایرلس ، سمعک فوق هوشمند یا سمعک هوشمند وایرلس نیز می گویند .  این سمعک گران ترین قیمت ها را در بازار دارد .


بررسی قیمت انواع سمعک از نظر ظاهری:

سمعک ها را می توان بر اساس حجم و اندازه و محل قرار گیری شان دسته بندی کرد . سمعک های نامرئی ، بسیار ظریف اند و در عمق کانال گوش قرار داده می شوند و پس از جاگذاری اصلا دیده نمی شوند . سمعک نامرئی قیمت زیادی نسبت به انواع دیگر سمعک ( سمعک داخل گوشی ، سمعک پشت گوشی و سمعک رسیور در کانال ) دارد . چرا که به تکنولوژیِ پیشرفته ای برای گنجاندن کاربرد های سمعک در این ابعاد کوچک ، نیاز است . البته برخی سمعک های حجیم تر از آن جا که قابلیت دریافت تکنولوژی های بیشتری را دارند ، ممکن است قیمت بالایی داشته باشند . برای اطلاع از قیمت دقیق سمعک ها با ما تماس بگیرید .


بررسی قیمت انواع سمعک از نظر تکنولوژی ها:

تکنولوژی های مختلفی را می توان در سمعک ها به کار برد و هرچه این تکنولوژی ها جدید تر و پیشرفته تر باشند ، قیمت سمعک نیز بیشتر می شود . برند های مختلف از تکنولوژی های مختلف در سمعک هایشان استفاده می کنند که موجب اختلاف قیمت می شود . برخی از این تکنولوژی ها به شرح زیر اند :
-فیلتر و کنترل صداهای مزاحم ( نویز ) : این تکنولوژِی بسیار در سمعک ها پر کاربرد است و می تواند طیف صدا های اضافه را شناسایی ، کنترل و یا حذف کند و  در عوض روی گفتار تمرکز کند .
-بلوتوث یا وایرلس : این تکنولوژِی باعث راحتی شنوایی کاربر می شود و با استفاده از آن می توان با تلویزیون و موبایل ارتباط برقرار کرد و صدای آن ها را از داخل سمعک شنید . همچنین این سمعک می تواند بین دو گوشی خود ارتباط موثری برقرار کند و صدای هماهنگ و واضحی را به گوش کاربر برساند .
- بعضی کمپانی های سمعک اپلیکیشنی برای مشتری هایشان طراحی کرده اند که می توان با آن سمعک را کنترل کرد .
- بعضی کمپانی ها سمعکی برای وزوز گوش طراحی کرده اند که برای افرادی که وز وز گوش دارند تجویز می شود .
- بعضی سمعک ها ضد آب هستند و این تکنولوژی بر قیمت آن ها می افزاید .



بررسی قیمت سمعک بر اساس برند کمپانی ها:

کمپانی های تولید کننده سمعک ، رقابت تنگاتنگی با یک دیگر دارند ، به طوری که نمی توان گفت این برند از سمعک بهتر از دیگری است ، این کمپانی ها هیچ برتری نسبت به یک دیگر ندارند . انواع برند ها بر اساس افزایش قیمت عبارتند از :
ویدکس
استارکی ، اتیکن، بلتون ، فوناک
زیمنس
یونیترون



بررسی قیمت سمعک بر اساس گارانتی:

گارانتی سمعک خیلی مهم است و مانند دیگر وسایل نمی توان به راحتی از آن گذشت چرا که در آینده به دردتان خواهد خورد . سمعکی تهیه کنید که حتما گارانتی داشته باشد هرچند قیمت بیشتری داشته باشد .


بررسی قیمت سمعک بر اساس لوازم جانبی کمک شنیداری:

وسایل جانبی کمک شنیداری به شخص کم شنوا کمک می کند بتواند از وسایلی مانند موبایل ، کامپیوتر و تلویزیون استفاده کند . امروزه اپلیکیشن های مخصوصی این کار را انجام می دهند .

بررسی قیمت بر اساس خدمات پس از فروش:
پس از تنظیم اولیه سمعک به روی گوش کاربر ، ممکن است بعد از آن بارها و بارها به تنظیم مجدد آن احتیاج پیدا کنید . خدمات پس از فروش امتیازی ارزشمند برای خرید سمعک محسوب می شود .


قیمت سمعک خوب:

همانطور که در مطالب قبل ذکر شد ، سمعک خوب سمعکی است که ادیولوژیست برای شما تجویز می کند . این سمعک مناسب ترین سمعک برای شماست و قیمت آن بسته به انتخاب برند و انتخاب شنوایی شناس متغیر است .


قیمت سمعک معمولی و قیمت سمعک ارزان:

هیچ وقت به خاطر قیمت بالا تر ، از خرید سمعک مناسبتان صرف نظر نکنید . اگر می توانید حتما سمعک خوب بخرید و بدانید که این مقدار هزینه ی بیشتری که صرف خرید سمعک بهتر می کنید هدر نمی رود و به همان اندازه زندگی شما را آسان و آسوده تر می کند .

سخن پایانی:
همانطور که مشاهده فرمودید ، حتی الامکان قیمت سمعک نباید مبنای انتخاب شما باشد . بهترین سمعک را شنوایی شناس با توجه به میزان افت شنوایی شما و سبک زندگیتان برای شما تجویز می کند .

منبع : سمعک بهار

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • شنبه, ۸ دی ۱۳۹۷، ۰۲:۴۵ ب.ظ
  • fateme kahrizi

نظرات  (۱)

  • رضا محبی
  • تو را به جای همه کسانی که نشناخته ام دوست می دارم

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی