lastmod

بلاگ لینک بیلدینگ

شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۱۶ ق.ظ

لینک بیلدینگ ، در این مقاله قصد داریم به بررسی لینک بیلدینگ بپردازیم. لینک بیلدینگ چیست؟ و نحوه کار کردن با آن چگونه است؟  در ادامه مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم:

 ایجاد لینک های با کیفیت برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر شما هم کسب و کار خود را از طریق اینترنت انجام می دهید، لازم است با لینک بیلدینگ آشنا شوید. و از آن برای بهتر شدن تجارت خود استفاده کنید.

در این مقاله با لینک بیلدینگ و نحوه استفاده از آن آشنا خواهید شد. با استفاده از لینک بیلدینگ در یک زمان کوتاه به یک نتیجه عالی دست خواهید یافت.

تعریف لینک بیلدینگ
لینک بیلدینگ ، به دست آوردن «هایپرلینک» از یک وب سایت به وب سایت خود «لینک بیلدینگ» نام دارد. هایپر لینک یا همان لینک، یک راه سریع برای جستجو در اینترنت می باشد. موتورهای جستجوگر از این روش برای تعقیب سایت ها استفاده می کنند.

متخصصان سئو معتقدند بخش سخت کارشان مربوط به لینک بیلدینگ است. سئوکاران زمان زیادی را صرف ساخت یک لینک دقیق و هوشمند می کنند. پس ساخت یک لینک با کیفیت و مفید به بهینه سازی سایت کمک می کند و رتبه بندی سایت را در موتورهای جستجوگر بالا می¬برد.

چرا ساخت لینک برای سئو مهم است؟
برای پی بردن به اهمیت لینک بیلدینگ لازم است ابتدا با چگونگی ساخت آن آشنا شویم. موتورهای جستجوگر چطور آن لینک را مشاهده می کنند؟ و بر چه اساسی آن را ارائه می دهند؟

شروع تگ لینک: 

تگ لینک که همان anchor tag (a در تصویر بالا) است باعث شروع لینک می شود و به موتورهای جستجوگر اطلاع می دهد که در این سایت یک لینک به وبسایت دیگر قرار دارد.

مقصد لینک: 

واژه «herf» به معنی  hyperlink referral، (متن بین علامت نقل قول)، نمایشگر آدرس وب سایت (URL) است. URL همیشه آدرس وب سایت نیست، بعضی مواقع ممکن است آدرس یک تصویر یا یک فایل قابل دانلود باشد. لینک هایی با کاراکتر # از جمله لینک های داخلی هستند که شما را به قسمت های مختلف صفحه ای که در حال مطالعه آن هستید، ارجاع می دهند.

متن قابل مشاهده لینک: 

این قسمت همان بخش قابل مشاهده لینک است که کاربران برای باز کردن لینک روی آن کلیک می¬کنند. این متن از متون کناری قابل تشخیص است. با قرار داشتن یک خط زیر آن یا رنگ متفاوت آن با رنگ متن، به راحتی می توانیم آن را تشخیص دهیم.

پایان تگ لینک:

 به صورت یک کد است که پایان یافتن تگ لینگ را به موتورهای جستجوگر اطلاع می دهد.

موتورهای جستجوگر از این لینک ها برای یافتن وب سایت ها و صفحات جدید یا برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کنند. وقتی یک موتور جستجوگر صفحه را شناسایی کرد ابتدا محتوای آن را استخراج و بررسی می کند. سپس با اضافه کردن آن به ایندکس خود، می تواند انتخاب کند که آیا این صفحه کیفیت لازم برای رتبه بندی در کلمات کلیدی را دارد یا نه؟

موتورهای جستجوگر برای این انتخاب تنها به کیفیت صفحه توجه نمی کنند. بلکه تعداد لینک هایی که به این سایت می رسند و همچنین کیفیت لینک ها نیز برای این آن ها مهم است. پس نتیجه می گیریم هر چه تعداد لینک های بیشتری در سایت های معتبر داشته باشید، رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر نیز بالا خواهد رفت.

لینک ها یک فاکتور مهم در سئو و رتبه بندی سایت هستند. PageRank را یکی از مؤسسین شرکت گوگل اختراع کرد و پس از آن گوگل توانست کیفیت سایت ها را بر اساس تعداد بک لینک ها مشخص کند و با استفاده از این روش به رتبه بندی سایت ها بپردازد. این روش محبوبیت زیادی به دست آورد. چرا که کیفیت سایت را به طور دقیق مشخص می کرد و در نتیجه رتبه بندی سایت ها به درستی صورت می گرفت.

روش PageRank یک روش کاملا مؤثر شناخته شد. زیرا اساس کار آن این بود که هر لینک را به عنوان یک رای برای تایید صفحه به شمار آورد. مثلا اگر صفحه ای دارای کیفیت لازم نبود، هیچ لینکی دریافت نمی کرد. در واقع بیان می کند: وقتی یک وبسایت به وب سایتی غیر از خودش لینک بدهد این منظور را می رساند که صفحه مورد نظر حاوی اطلاعاتی مفیدی است. همانطور که شما یک رستوران خوب  را به دوستانتان معرفی می کنید اما یک رستوران بد را معرفی نمی کنید.

با این حال دیری نپایید که متخصصان سئو روش هایی برای دور زدن گوگل و دستکاری PageRank و نتایج جستجوی کلمات کلیدی پیدا کردند و اینکار را به طور اسپم گونه انجام می دادند. گوگل فعالیت خود را برای پیدا کردن این دسته از سایت ها آغاز کرد. روش گوگل برای جلوگیری از فعالیت این سایت ها انواع فیلترگذاری و آپدیت های جدید رتبه بندی بود.

این دورزدن ها باعث شد گوگل روش های قبلی خود را که برای لینک بیلدینگ معرفی کرده بود منسوخ کند. برای مثال یکی از این روش ها، ثبت آدرس وب سایت در فهرست راهنما و دریافت لینک به ازای آن بود که در یک زمان کارایی داشت. اما با سوء استفاده متخصصان سئو از این روش ها گوگل آن را کنار گذاشت.

همچنین گوگل برای مدیریت بیشتر، تنبیه هایی برای افرادی که اقدامات اسپم گونه انجام می دهند نیز در نظر گرفت. نسخه «پنگوئن» به همین منظور ایجاد شد. این راهنما حاوی اطلاعات مهم از روش لینک دهی است و بیان می کند کدامیک از روش های لینک بیلدینگ را نباید انجام دهید تا عملکرد بهتری در رتبه بندی گوگل داشته باشید. 

در حال حاضر ما با الگوریتم گوگل برای رتبه بندی سایت آشنایی نداریم. با این حال متخصصان سئو بر این باورند لینک بیلدینگ همچنان به عنوان مهمترین عامل برای رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو محسوب می شود.

تصور کنید تمام عوامل رتبه بندی سایت تاثیر برابری دارند، در این حالت، رتبه بندی سایت توسط لینک های دریافتی با کیفیت مشخص خواهند شد. البته تغییرات اخیر گوگل این تأثیر را کم کرده است. بخصوص با ارائه نسخه پنگوئن و ظهور Google+ با کاهش تأثیر لینک بیلدینگ مواجه شده ایم. 

بخصوص زمانی که شبکه های اجتماعی در این رابطه تأثیرگذاری بیشتری دارند. با این حال، هنوز مشخص نشده آیا داشتن لینک های با کیفیت در رتبه بندی سایت تأثیر گذار است یا خیر؟ توجه داشته باشید در این مقاله چند بار به عبارت «با کیفیت»  اشاره کرده ایم. چرا که گوگل اکنون بیش از قبل فیلتر کردن لینک های کم کیفیت را انجام می دهد. این الگوریتم جدید گوگل سئوکاران را ترغیب کرده تا بیش از قبل روی کیفیت لینک ها و روش های به دست آوردن آن کار کنند.

منبع: https://googlefirstlink.com/blog/%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%d8%a8%db%8c%d9%84%d8%af%db%8c%d9%86%da%af/ 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۱۶ ق.ظ
  • fateme kahrizi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی