lastmod

استونب (AP) - دو زن در عکس لبخند زدند، اما Halmurat Idris می دانست که چیزی درست نیست.


یکی از آنها خواهرش 39 ساله بود. کنار او یک پیرمرد بود که ادریس نمی دانست. آنها تنش داشتند، لبخند تقریبا غمگین بودند. خواهر او عکسی را در یک شبکه اجتماعی همراه با عبارتی که شامل طراحی لبخند بود ارسال کرده بود.


"ببین، حالا من مادر دارم، هان!" خواهر خود را نوشت.


ادریس بلافاصله می دانست: بانوی پیر یک جاسوسی بود که توسط دولت چین برای نفوذ خانواده اش فرستاده شد.



موارد زیادی مانند شما وجود دارد. بر اساس گزارش روزنامه رسمی حزب کمونیست، به تاریخ 1 سپتامبر، 1.1 میلیون کارمندان دولت را به خوابگاه، ناهارخوری ها، فضایی که در آن آنها را نماز خود را مسلمان، و همچنین عروسی، مجالس ترحیم و دیگر فعالیت های صمیمی فرستاده شده بود.


همه این اتفاق می افتد در سین کیانگ در غرب چین، که در آن یک جامعه بزرگ از ترکیه صحبت مسلمانان اویغور، که تبعیض طولانی توسط هان، گروه های قومی اکثریت چین محکوم می کنند.


جزوات دولت برنامه ارائه شده "با هم و می شود یک خانواده" به عنوان یک تبادل فرهنگی است، اما تبعید اویغور در ترکیه می گویند عزیزان خود آن نفوذ دشمن در مکان هایی که قبلا احساس امنیت در نظر بگیرید.


آنها بر این باورند که این برنامه به دنبال ایجاد اویغورهای زندگی سکولار است. هر چیزی که از شیوه زندگی ترجیح داده شده توسط کامپیوتر خارج می شود، می تواند به عنوان نشانه ای از افراط گرایی بالقوه دیده شود.


تحت شی جین پینگ رئیس جمهور، زمین توسط اویغورها به نظارت بر دستگاه از پست های بازرسی در خیابان به کامپیوتر تشخیص چهره که هر کسی که راه می رود در خیابان ثبت جمعیت. اکنون، اویغور می گویند، آنها باید حضور عوامل PC را حتی در خانه هایشان تحمل کنند.


جانی اسمیت فینلی، نجوم در دانشگاه نیوکاسل، انگلستان، گفت: "دولت در حال تلاش برای از بین بردن فضای آخر که اویغورها می توانند هویت خود را حفظ کنند، نابود شوند."


اسوشیتد پرس با پنج اویغور زندگی می کرد که در استانبول زندگی می کردند و تجربیات خویشاوندان خود را در سین کیانگ بیان کردند و همه آنها مجبور بودند کارمندان خود را از دولت چین دریافت کنند. داستانهای آنها بر مبنای ارتباطات قبلی با بستگانشان است، اکثر آنها ارتباطات را با آنها قطع میکنند؛ زیرا اویغورها می توانند برای صحبت کردن با افراد بیگناه مجازات شوند.



اویغورها از خارج از کشور می گویند که عزیزان خود را به طور مداوم در tenterhooks در خانه های خود زیرا آنها می دانند که هر بی دقتی --یک قرآن در محل اشتباه، یک کلمه است که به خوبی vista-- می توانید متوقف کردن است. در حضور این اعضای خانواده دروغین، اعضای خانواده نمی توانند دعا کنند یا لباس دین خود را بپوشند. تمام حرکات او تماشا می شود.


ادریس، مهندس 49 ساله ای که در صنعت نفت کار می کند، می گوید: "من می خواستم به خانه بروم." "من فکر کردم، دیدن این پیرمرد،" این شخص دشمن ما است. " اگر دشمن خود را به عنوان مادر خود معرفی کنید ... تصور کنید که چگونه می خواهید احساس کنید. "


تنش میان اقلیت های مسلمان و در سال های اخیر افزایش یافته است و شامل حملات خشونت آمیز مقصر جدایی طلبان اویغور و انتقام شدید دولت از آنچه او به عنوان "افراطیون" که به بازداشتگاه به یک میلیون مسلمان فرستاده اند تا توصیف، با توجه برآورد کارشناسان و سازمان های حقوق بشر


اویغورها می گویند تهدید فرستادن به این مراکز، که آنها را به عنوان اردوهای تعلیمی توصیف می کند، همواره در حال حضور است و یکی از دلایلی است که آنها برای پذیرش مسئولیت های دولتی در خانه هایشان پذیرفته می شوند.


در ماه دسامبر سال گذشته، مقامات Xinjiang سازماندهی "هفته برای تشکیل خانواده" و قرار دادن بیش از یک میلیون نفر از نمایندگان در خانه اقلیت ها. کمیته های دولتی از "گردهمایی های خانوادگی" گرم سخن گفتند که در آن کارکنان دولت غذا و حتی تخت های اویغور را به اشتراک گذاشتند.


بعد، دولت برای کارمندان دولتی، هر دو ماه یکبار حداقل پنج روز را با خانواده های اختصاص داده شده اش مرتفع می کرد.



روند در AP News

سن سابق آل فرانکن اولین مرحله را به عرصه عمومی می برد

رای گیری های رمزگشایی می تواند کنترل دولت آلاسکا را کنترل کند

آرژانتین در مورد G20 در مورد چین با ایالات متحده صحبت می کند

توسط taboola

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۰۰ ب.ظ
  • fateme kahrizi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی